Serie: Typiskt Tobias!
Författare: Kerstin L Hahn
Förlag: Nypon
Sidor: 30

I serien om Tobias finns tre böcker utkomna än så länge. De handlar alla om Tobias i hans vardag. Första delen Sista hållplatsen handlar om när Tobias somnar på bussen och hamnar på sista hållplatsen. Mobilbatteriet har tagit slut och det är en timma tills nästa buss går tillbaka. På sista hållplatsen står ett gäng killar, de ser lite farliga ut. På bussbänken sitter en alkis och svamlar. Vad ska Tobias göra nu?
 
I andra delen Kaos i skallen så får vi veta att Tobias är lite velig. Han glömmer lätt bort saker, som till exempel att ladda mobilen och göra läxan. Tobias pappa ber honom gå och handla. Hur tror du att det går med Tobias minne? Tursamt nog träffar han klasskompisen Leila med de vackra glittrande ögonen. Leila har Tobias inga problem med att minnas!
 

I tredje delen Pank och kär är Tobis på gitarrlektion i stan och stannar till på ett fik innan bussen går hem. Han har dock glömt bankkortet! 28 kronor har han på fickan. Killen i kaféet är schysst och bjuder till; han vet hur det känns att glömma bort saker. Utanför fiket står Leila och väntar på bussen. Tobias går ut och säger att han kan bjuda på fika! Men hur tänkte han här?

Jag tycker jättemycket om den här serien. Det är en vardagsnära och rolig serie om en typisk tonåring. Följ med Tobias!

Böcker, Humor, Killar, Kärlek, Lättläst, Pojkar, Recension, Ungdomsbok,

Kommentera

Publiceras ej