Hallå!
 
Den här bloggen blir en nystart för mig. Jag har tidigare (ptja, för några år sedan) skrivit lite recensioner och annat bokmatigt under namnet rouletterusse.blogg.se. Jag har nu valt att starta om under mitt nya nick Bookupied eftersom det låg så mycket annat på min gamla blogg som inte var bokrelaterat och jag vill ju bara skriva om böcker (och saker som har med böcker & bibliotek att göra)! Dessutom har jag en instagram med samma namn (@bookupied) där jag visar vad jag läser eller har köpt och sånt där kul. Även min YouTube-kanal där jag pratar om böcker hittar du under namnet Bookupied.
 
Egentligen heter jag Alekzandra. Jag är 27 år gammal och arbetar som barn- & ungdomsbibliotekarie. Jag är ganska ny på mitt jobb, men tycker redan jättemycket om det! Jag tog examen våren 2015 och skrev en kandidatuppsats om just unga bokvloggare på YouTube. Den finns att läsa här om du råkar vara intresserad.
 
Förutom att läsa tycker jag mycket om att pyssla, rita med färgpennor, skriva dikter, bada, gosa med mina katter, sy kläder, kolla på serier och äta chips (gärna med min sambo).
 
 
Vill du följa mig på andra ställen så finns jag här:
Instagram: @bookupied
Goodreads: Alekzisonfire
YouTube: Bookupied
Introduktion, Jag,

Kommentera

Publiceras ej