Ronja Rövardotter av Astrid Lindgren.
En klassiker som jag hittills inte läst och faktiskt min sista Astrid Lindgrenbok eftersom jag läst allt hon gett ut i tur och ordning och Ronja blev hennes sista bok! Eftersom jag är uppvuxen med filmen vet jag såklart vad den handlar om, men jag ser ändå väldigt mycket fram emot att läsa Ronja! Kanske jag även läser den i serieformatet som kom 2016.

Billie. Alla tillsammans av Sara Kadefors.
Äntligen en ny bok om underbara Billie! Som jag har längtat och undrat vad som ska hända henne och fosterfamiljen Persson. Kommer hon få träffa sin mamma snart igen? Blir hon kvar hos Perssons? Varför ska fosterföräldrarna prova bo isär? Många frågor som väntar på svar.

Comedy Queen av Jenny Jägerfeld.
Det här kanske är boken på allas läppar denna vår och inte vill jag vara sämre att då inte läsa denna! Nä, men Jägerfeld har varit en favorit hos mig sedan länge så självfallet tänker jag unna mig hennes nya bok på semestern! Varnar dock för att den kan få dig att gråta. Det gjorde i alla fall min sambo när han läste den. Jag kommer plocka på mig ett antal näsdukar och gosefilt när det bär av.

Mina smala axlars längtan av Maria Frensborg.
Sommaren behöver också svindlande kärlek och inget passar väl bättre än en hyfsat nysläppt, hyllad YA-roman! Jag har velat läsa den här sen den släpptes i höstas, men inte fått tid, så nu äntligen kan jag sjunka in i denna vardagsberättelse om en ung vuxen som försöker hitta sin plats i livet och även kanske meningen med allt? Vi får se. Gillar jag inte denna så läser jag väl om Wuthering Heights igen…

 


Paper Girls
och Saga
Serier (eller comics) är verkligen en favoritgenre hos mig! Snygga illustrationer i samklang med spännande eller humoristiska berättelser är svårt att toppa. Jag är inte så mycket för den klassiska superhjälteserien, men just Saga och Paper Girls tycker jag mycket om trots dess likheter med andra superhjältar. De är mer science fiction, relationer och humor. Speciellt Paper Girls känns som en ny och fräsch serie som främst handlar om vänskapsrelationer och meningen med allting. Att den utspelar sig på 80-talet gör ju inte saken sämre. Skulle vilja rekommendera Paper Girls till alla som gillade TV-serien Stranger Things!

2018, Att läsa, Jag, Sommarläsning,

Kommentera

Publiceras ej