Titel: Vildmarks-systrar: Katten Loori flyr (Lumberjanes vol. 1)
Författare: Noelle Stevenson et al.
Översättare: Marie Helleday Ekwurtzel
Illustratör: Brooke A. Allen et al.
Förlag: Hegas (2019)
Sidor: 102
 
Molly, Jo, April, Sam och Rebecka är på Vildmarks-systrarnas läger för flickor. Väl där upptäcker de att skogen döljer en massa konstigheter. Stora djur med tre ögon, knasiga anagram med ledtrådar och pojkar från pojklägret som beter sig udda (mer udda än vanligt du vet). Gänget springer iväg från sin ledare (flera gånger) för att försöka lista ut vad som egentligen pågår. De leker rövare rent ut sagt och det hela blir både spännande och roligt på samma gång.
 
Jag tyckte jättemycket om den här serien. Jag hade redan spanat på den ganska länge när jag först hörde talas om Lumberjanes (som den heter på engelska) så är väldigt glad att jag nu äntligen tog mig tid att läsa den! Ska absolut fortsätta med serien och jag hoppas att Hegas fortsätter översätta de andra delarna. Såg också att de har gjort en mash-up mellan Lumberjanes och Gotham Academy som är en annan serie jag nyligen börjat läsa, också den superbra! Tecknings-stilen i båda serierna är fan amazing!
 
2019, Flickor, Grafisk novell, Humor, Serier, Serieroman, Spänning, Tonår, Vänskap,

Kommentera

Publiceras ej