Nu har vi poddat hela SJU avsnitt i Astrid Lindgren-podden. Hujeda mig, så snabbt det gått och roligt är det fortfarande! Senaste avsnittet var sista delen i Pippi Långstrump trilogin: Pippi Långstrump på söderhavet. Det var faktiskt lite sorgligt och vemodigt att ta farväl av Pippi, jag hade riktigt fäst mig vid henne trots allt. Och vilket mörkt slut sen! Ack ack ack. Men, misströsta ej! Det blir liiite Pippi framöver också. Vi upptäckte att ett par av Lindgrens noveller inte ingår i kapitelböckerna (eller novellsamlingarna) som vi planerat läsa, så vi gör några extraavsnitt med noveller och Pippi Långstrump har julgransplundring är en av dessa! Men den väntar vi med till julafton.
 
 
 
 
 
I nästa avsnitt diskuterar vi boken Mera om oss barn i Bullerbyn, så läs gärna den med oss nu i veckan.
 
(illustration min egen 2017)
 
 
 
Lyssna på Soundcloud!
Lyssna på Acast!
Besök oss på Facebook
Besök oss på Instagram
 
 
Astridlindgrenpodden, Barnbok, Böcker, Flickor, Jag, Kapitelbok, Podd, Trilogi,

Kommentera

Publiceras ej