När går du upp?
Det är väldigt olika eftersom jag jobbar 75%, men oftast 05:20. När jag jobbar kväll vid 07:00 och på helgen allt mellan 08:00-11:30. Helst vill jag inte gå upp så sent som 11:30, men det liksom bara händer ibland. Jag är en hyfsat introvert människa med ett utåtriktat jobb - det tar mycket energi, hur roligt det än är.
 
Vad är det första du gör varje morgon?
Går på toa. Helt ärligt, vem gör inte det? Sen ger jag katterna mat och vatten.
Om jag är ledig gör jag gärna kaffe och äter frukost i lugn och ro. Helst ostmackor eller pannkakor. Oftast framför datorn och någon serie, men ibland sätter jag mig i fåtöljen och läser. Det beror också på min sambo.
 
När jag går upp innan jobbet brukar jag först sitta med frukost i fåtöljen och kolla ikapp lite booktube-videor och efter det sminka och klä på mig innan jag far iväg till pendeln.
 
Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon? 
Det brukar ta 30 minuter för mig att fixa smink. Håret är jag inte alltid så noga med för det är så himla trist! Minst en halvtimma brukar jag i varje fall räkna med. 
 
Är frukost viktig? 
Ja! Frukost är min favorittid på dygnet. I alla fall var det så innan jag började jobba. Nu med jobbet blir det svårt att hinna med, känner mig mest stressad av att sitta med frukost. Eftersom jag pendlar blir det lite mer ont om tiden och jag orkar faktiskt inte gå upp tidigare än 05:20!  
 

Vad äter du till frukost? 
Jag älskar bröd. Ett tag gjorde jag scones varje dag, det var på folkis. Annars gillar jag pannkakor, juice, frukt, havrefras, havregrynsgröt, soyghurt.. Det blir det som finns hemma. Jag har ingen bestämd frukostrutin. Förutom kaffe. Även om jag försöker dricka mindre och koffeinfritt. 
 
Är du morgontrött? 
Ja, nu för tiden är jag ganska morgontrött tyvärr. Egentligen gillar jag mornar och är nog mer en morgonmänniska. Även om jag gillar kvällar också. Jag är nog en väldigt mellan/lagom-människa. 
 
Vad har du för alarm? 
Läggdagsappen som kom med ny uppdatering på min iPhone 6. Men jag är så nojjig så jag ställer även det vanliga mobillarmet.. Är det något jag avskyr så är det att bli sen. 
 
Hur ser en perfekt morgon ut?
Åh! Ledig dag med mycket tid till frukostmys. Gärna sol som strålar in i rummen. Sitta bekvämt någonstans med nybryggt kaffe och gott till frukost. Nybakta scones? Den doften! Att få vakna upp till en sambo som bakat scones! Kanske en bra tidning eller bok. Möjligtvis någon serie att skratta åt tillsammans. Plus kattgos!
 
Vad är det bästa med morgonen?
Du har en ny, helt orörd dag framför dig. 
 
Hur går du helst klädd på morgonen? 
Tisha och tights.
Jag, tankar,

Kommentera

Publiceras ej